Over ons

Voorzitter en lid van de Cliëntenraad

Ben jij die enthousiaste voorzitter? Wil jij als gedreven lid van de cliëntenraad jouw steentje bijdragen aan Trajekt?
Dan zijn wij op zoek naar jou!

De reactietijd voor deze vacature is voorbij. Kijk hier regelmatig voor actuele vacatures.

De Cliëntenraad van Trajekt zoekt een nieuwe voorzitter en lid van de raad. 

Organisatie

Trajekt staat al ruim 30 jaar voor welzijn in Maastricht en Heuvelland.  

Vanaf het eerste contact wil Trajekt er zijn voor iedereen. Want “waar mensen zijn, zijn wij”. 

Trajekt wil mensen ondersteunen, waardoor iemand in staat is zelf de regie te nemen over zijn leven of omgeving en naar eigen vermogen te participeren in de samenleving. Medewerkers van Trajekt zijn uitstekend in staat dit te organiseren vanuit een professioneel zelfbewustzijn. Het brede dienstenpakket van Trajekt is bijzonder. Elke vraag is uniek en wordt opgelost met alles waar Trajekt voor staat. Professioneel, gedreven en integer, maar vooral samen. Dit beleven staat bij Trajekt centraal. Samenwerken, verbinden en signaleren, hier is Trajekt sterk in. Vanuit een passie voor het werk denken we samen met onze opdrachtgevers na over onze dienstverlening en zoeken we naar verbeteringen en kansen. Dit zit in de genen van de hele organisatie en is een van de belangrijkste pijlers in het bestaan. Wij noemen dit “ondernemen in welzijn”.

De grootste (structurele) opdrachtgevers van Trajekt zijn gemeenten in het Heuvelland en de gemeente Maastricht. Daarnaast heeft Trajekt incidentele opdrachtgevers, zoals scholen, woningcorporaties en fondsen.

Trajekt kiest voor een organisatievorm waarbij verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie liggen. Hiervoor is een dynamisch proces naar zelforganisatie in gang gezet. 

Bij Trajekt zijn ca. 140 medewerkers en ca. 700 vrijwilligers actief.

Wat doet een Cliëntenraad?

Het belangrijkste doel van een Cliëntenraad is het opkomen voor de belangen van de cliënten van Trajekt, waaronder ouderen, migranten en jongeren.

De Cliëntenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over allerlei onderwerpen die voor alle cliënten van belang zijn. Hierdoor is er regelmatig overleg met de directie, de Raad van Bestuur en de Ondernemingsraad.

Functiebeschrijving voorzitter

  • Je hebt sterke affiniteit, ervaring en of betrokkenheid met zorg en welzijn;
  • Je bent bekend met de ontwikkelingen binnen de zorg;
  • Je beschikt over bestuurlijke en beleidsmatige kennis en/of ervaring;
  • Je beschikt over de kwaliteit een vergadering goed te leiden;
  • Je bent in staat onderscheid te maken tussen het belang van de Cliëntenraad, de cliënten en het belang van de organisatie;
  • Je hebt een constructief-kritische opstelling richting directie, Raad van Toezicht en de Ondernemingsraad;
  • Je beschikt over goede sociale vaardigheden;
  • Je kunt samenwerken in teamverband;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden: goed luisteren, standpunten verwoorden en respectvol optreden;
  • Je beschikt over onderhandelingsvaardigheid en bent besluitvaardig;
  • Je kunt omgaan met vertrouwelijke informatie;
  • Je woont in Maastricht of een van de Heuvellandgemeenten.

Functiebeschrijving lid Cliëntenraad

  • Je hebt affiniteit hebben met belangenbehartiging in de gezondheidszorg;
  • Je bent samenwerkingsgericht;
  • Je laat daarbij een positief-kritische houding zien;
  • Je bent bekend met de ontwikkelingen binnen de zorg, of bent bereid je deze eigen te maken;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt omgaan met vertrouwelijke informatie;
  • Je woont in Maastricht of een van de Heuvellandgemeenten.

De Cliëntenraad vergadert één keer per maand.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Cliëntenraad via de ambtelijk secretaris; Falco Doijen, e-mail: falco.doijen@trajekt.nl. Bij interesse in één van deze functies kun je jouw motivatiebrief en CV naar de ambtelijk secretaris sturen. Of klik hier om online te solliciteren. Vermeld op het formulier op welke functie je solliciteert.

Wil je enkele vragen beantwoorden zodat wij onze website kunnen verbeteren?
Begin
2 minuten