Over ons

Cliëntadviseur informatie en advies

De reactietijd voor deze vacature is voorbij. Kijk hier regelmatig voor actuele vacatures.

Help jij graag mensen op weg met vragen over inkomen, wonen, werken en welzijn? Kom dan bij ons aan de slag als Cliëntadviseur informatie en advies

Trajekt staat al ruim 30 jaar voor welzijn in Maastricht en Heuvelland. 
Vanaf het eerste contact wil Trajekt er zijn voor iedereen. Want “waar mensen zijn, zijn wij”.

Trajekt wil mensen ondersteunen, waardoor iemand in staat is zelf de regie te nemen over zijn leven of omgeving en naar eigen vermogen te participeren in de samenleving. Medewerkers van Trajekt zijn uitstekend in staat dit te organiseren vanuit een professioneel zelfbewustzijn. Het brede dienstenpakket van Trajekt is bijzonder. Elke vraag is uniek en wordt opgelost met alles waar Trajekt voor staat. Professioneel, gedreven en integer maar vooral samen. Dit beleven staat bij Trajekt centraal. Samenwerken, verbinden en signaleren hier is Trajekt sterk in. Vanuit een passie voor het werk denken we samen met onze opdrachtgevers na over onze dienstverlening en zoeken we naar verbeteringen en kansen. Dit zit in de genen van de hele organisatie en is een van de belangrijkste pijlers in het bestaan. Wij noemen dit “ondernemen in welzijn”.

De grootste (structurele) opdrachtgevers van Trajekt zijn gemeenten in het Heuvelland en de gemeente Maastricht. Daarnaast heeft Trajekt incidentele opdrachtgevers, zoals scholen, woningcorporaties en fondsen.

Trajekt kiest voor een organisatievorm waarbij verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie liggen. Hiervoor is een dynamisch proces naar zelforganisatie in gang gezet.

Bij Trajekt zijn ca. 140 medewerkers en ca. 700 vrijwilligers actief.

Hoe ziet jouw werk als Cliëntadviseur informatie en advies er uit?
Een Cliëntadviseur werkt in één van de vier Wijk Service Punten (WSP’s) die Maastricht rijk is. Een WSP is hét loket in de buurt waar mensen terecht kunnen met vragen en advies over inkomen, werk en welzijn en over instanties die ze verder op weg kunnen helpen. In een WSP werken meerdere organisaties samen. Getrainde vrijwilligers ondersteunen klanten bij administratieve trajecten. Jouw werkgebied is Maastricht Zuid-Oost.

Als Cliëntadviseur ben je de spin in het web van het Wijk Service Punt. Je beantwoordt vragen van burgers (veelal buurtbewoners) over regelingen en voorzieningen en verschaft ze toegang tot de voor hen belangrijke instanties. Zodat zij zelfredzaam en zelfstandig in het leven kunnen staan.
Daarnaast verzorg je informatie in de voor de doelgroep relevante media en signaleer je wijzigingen in wet- en regelgeving. Het bewaken van gemaakte afspraken en het onderhouden van contacten met interne en externe  samenwerkingspartners behoort tevens bij je functie.
Je ondersteunt de vrijwilligers die actief zijn in het WSP en zorgt voor werving van kandidaat-vrijwilligers. Als Cliëntadviseur ben je de drijvende kracht achter het organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten, thematische workshops, en/of activiteiten voor de doelgroep. Je neemt deel aan een complexe netwerkorganisatie die ondersteunend is aan kwetsbare doelgroepen.

Wat bieden wij
Als Cliëntadviseur biedt Trajekt jou een rol in een veranderende omgeving, je krijgt de kans mee te bouwen aan een nieuw organisatiemodel waarbij eigen initiatief en zelforganisatie voorop staan.

  • Trajekt heeft goede secondaire arbeidsvoorwaarden met ruimte voor opleiding en persoonlijke ontwikkeling
  • Wij bieden jou een afwisselende job voor 14 uur per week in een organisatie met betrokken collega’s
  • Ruimte voor eigen inbreng en ideeën
  • De functie is ingeschaald volgens schaal 8 CAO Sociaal werk (matrixfunctie SCW3)
    € 2.544,- tot  € 3.624,- bij full time

Wat breng jij mee
Je beschikt over een relevante opleiding op HBO-niveau, bijvoorbeeld social work, SJD.

Je bent bekend met de sociale kaart, met regelingen en voorzieningen en bent op de hoogte van maatschappelijke ontwikkelingen. Ook heb je kennis van en inzicht in de verschillende doelgroepen en hun problematieken. Je hebt ervaring in het werken met vrijwilligers. Je bent resultaatgericht, initiatiefrijk en communicatief ingesteld (zowel mondeling als schriftelijk) en je kunt goed samenwerken. Ontwikkelingen op het gebied van welzijnswerk zijn je niet onbekend. Als generalist ben je uitstekend in staat de inhoudelijke ontwikkelingen en werksoorten op het terrein van opgroeien, leefbaarheid en redzaamheid op hoofdlijnen te verbinden.

Meer weten?
Voor meer informatie, neem contact op met Jaqueline Houben, cliëntadviseur,
T 06 – 218 249 29 (aanwezig op maandag-, dinsdag- en donderdagochtend)

Solliciteren
Dit is een gelijktijdig gepubliceerde interne en externe vacature.
Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur.
Reageer voor 26 februari met een motivatiebrief en CV o.v.v. vacaturenummer 19.03 naar solliciteren@trajekt.nl.