Over ons

Casemanger Tijdelijk Huis Verbod

Ben jij een stressbestendige en doortastende maatschappelijk werker? 
Kom dan bij ons aan de slag als casemanager Tijdelijk Huis Verbod.

CASEMANAGER Tijdelijk Huis Verbod M-V
(18 uur per week)

Trajekt staat al ruim 30 jaar voor welzijn in Maastricht en Heuvelland.  

Vanaf het eerste contact wil Trajekt er zijn voor iedereen. Want “waar mensen zijn, zijn wij”. Trajekt wil mensen ondersteunen, waardoor iemand in staat is zelf de regie te nemen over zijn leven of omgeving en naar eigen vermogen te participeren in de samenleving. Medewerkers van Trajekt zijn uitstekend in staat dit te organiseren vanuit een professioneel zelfbewustzijn. Het brede dienstenpakket van Trajekt is bijzonder. Elke vraag is uniek en wordt opgelost met alles waar Trajekt voor staat. Professioneel, gedreven en integer maar vooral samen. Dit beleven staat bij Trajekt centraal. Samenwerken, verbinden en signaleren hier is Trajekt sterk in. Vanuit een passie voor het werk denken we samen met onze opdrachtgevers na over onze dienstverlening en zoeken we naar verbeteringen en kansen. Dit zit in de genen van de hele organisatie en is een van de belangrijkste pijlers in het bestaan. Wij noemen dit “ondernemen in welzijn”.

De grootste (structurele) opdrachtgevers van Trajekt zijn gemeenten in het Heuvelland en de gemeente Maastricht. Daarnaast heeft Trajekt incidentele opdrachtgevers, zoals scholen, woningcorporaties en fondsen.

Trajekt kiest voor een organisatievorm waarbij verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie liggen. Hiervoor is een dynamisch proces naar zelforganisatie in gang gezet. 

Bij Trajekt zijn ca. 140 medewerkers en ca. 700 vrijwilligers actief.

Hoe ziet jouw werk als casemanager Tijdelijk HuisVerbod er uit

De kern van de functie bestaat uit het geven van advies, consultatie en coaching, het aannemen en triageren van THV(Tijdelijk Huis Verbod) meldingen. Dit betreft het bieden van crisisinterventie (24-uurs dienst), het onderzoeken en beoordelen van de veiligheid en het begeleiden van volwassenen in complexe situaties. Als casemanager ben je verantwoordelijk voor het managen en monitoren van hulpverlening aan alle cliënten die met de THV procedure te maken krijgen (slachtoffer(s), kind(eren) en pleger).

Als casemanager ben je de intermediair tussen de cliënten en de hulpverlening en rapporteer je je bevindingen aan het Veiligheidshuis Maastricht.

Wat bieden wij

Als casemanager THV biedt Trajekt jou een rol in een veranderende omgeving, je krijgt de kans mee te bouwen aan een nieuw organisatiemodel waarbij eigen initiatief en zelforganisatie voorop staan. Daarnaast bieden wij:

  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden met ruimte voor opleiding en ontwikkeling.
  • Ruimte voor eigen ideeën, inbreng en verantwoordelijkheid. 
  • Een functie voor 18 uur per week op basis van flexibele werktijden.
  • Een tijdelijke functie, vooralsnog tot en met 31 december 2020.
  • De functie (maatschappelijk werker 2) is ingeschaald volgens schaal 9 (€ 2.793,- tot € 4.118,- bij full time) van de COA Sociaal Werk.

Wat kun jij ons bieden

Je hebt een afgeronde HBO-opleiding Maatschappelijk werk. Je hebt bij voorkeur 3 jaar relevante werkervaring bij huiselijk geweld en/of multi problem gezinnen, en kennis van complexe gezins- en relatiesystemen.

Goede communicatieve en onderhandelingsvaardigheden voor het creëren van draagvlak voor beslissingen in conflictsituaties. Een goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid voor onder meer het vastleggen van bevindingen in rapportages en interne registratie.

Je beschikt over goede sociale vaardigheden om belangentegenstellingen te overbruggen, om te  kunnen omgaan met weerstanden, extreme agressie en grensoverschrijdend gedrag. Je hebt de vaardigheden om de ernst van de situatie waarin een cliënt (kind en/of volwassene) zich bevindt in te schatten en hiernaar te handelen overeenkomstig het besturingsconcept.

Je bent flexibel inzetbaar; geen 9 tot 5 mentaliteit. Eenmaal per 7 weken draai je 1 volledige week bereikbaarheidsdienst (van 09:00 tot 22:00 uur).

Je kunt werken in een klein team, presteert goed onder druk en kunt reflecteren op je eigen handelen. 

Meer weten

Bel Cleo de Moor (0654675674) voor meer informatie over de functie.

Solliciteren

Ben je geïnteresseerd, dan nodigen we je van harte uit te solliciteren. 

Herken jij je in bovenstaande competenties? Klik hier om naar het online sollicitatieformulier te gaan. Vul dit, met motivatiebrief en CV en onder vermelding van vacaturenummer 20.09, uiterlijk 3 maart 2020 in. De vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid, krijgt de interne kandidaat de voorkeur.

Wil je enkele vragen beantwoorden zodat wij onze website kunnen verbeteren?
Begin
2 minuten